HAARLEM - Voor 240 dubbeldekkers van de NS is Haarlem voorlopig het eindstation. De treinstellen krijgen een facelift in de loodsen van NedTrain.
Een slordige 235 miljoen kost de opknapbeurt, bijna een miljoen per rijtuig. ,,Daarmee zullen ze er voor de komende vijftien jaar weer tegenaan moeten kunnen'', zegt Saco Heijboer (50), projectmanager van de onderhoudsoperatie. De stoptreinen zullen volgens de maatstaven van deze tijd worden omgebouwd tot moderne Intercity's. Voorzien van draadloos internet, een digitaal reisinformatiesysteem en energiebesparende LED-verlichting.
Op het terrein van het Haarlemse revisiebedrijf aan de Oudeweg is een speciale hal gebouwd om de volledig gestripte treindelen van nieuwe onderdelen te voorzien. De eerste wagons kwamen onlangs binnen. ,,Als de productielijn eenmaal staat, werken we hier aan twintig coupés tegelijk’’, aldus Heijboer.
Stoptreinen omgebouwd tot intercity’s
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten