zondag 31 januari 2010

LONGING



SODADE - Cesária Évora

Op weg
Ik wandel door de brede diepte van het dal,
speur al lopend naar een begaanbaar pad,
spring over de uitlopers van de waterval
die ik in de verte zie.

Ik wil graag bergopwaarts.
Van hieruit rijst de bergkam,
met de dalende zon erachter
als een schitterend visioen, voor mij op.

Ik versnel mijn pas,
maar ervaar dat struikelen mijn deel blijft
als ik me niet bepaal
tot wat er op het pad ligt.

Ik zet mijn reis voort,
zorgvuldig navigerend, volhardend.
Onderweg kom ik bijzondere mensen tegen,
lotgenoten,
zij die begrijpen welke weg ik afleg.

Dit helpt me voortgaan.
Sommigen trekken een eindje met me op,
anderen kiezen hun eigen weg,
allen op weg naar het land
aan de andere zijde van de berg...

(HK)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten