maandag 18 oktober 2010

Serbian boy suddenly speaks English


Servische jongen spreekt ineens Engels

NIS - Een Servisch jongetje verraste zijn ouders door, na 's ochtends wakker te zijn geworden, ineens Engels te kunnen spreken. Terwijl hem de taal nooit geleerd is.

Dokters denken dat het jongetje, de 11-jarige Dimitrije Mitrovic, een autistisch spraaktalent heeft. “Ik droom in het Engels en spreek de taal”, aldus het jongetje in The Mirror. “En als ik mijn teen stoot, vloek ik zelfs in het Engels.”

Zijn moeder heeft er eerder nooit iets van gemerkt. “Op een ochtend liep hij ineens naar me toe en begon hij Engels te praten”, aldus Dragana Mitrovic. “Hij is verder een gewone jongeman, maar hij denkt dat hij Engels is.”
Dimitrij's familie, vrienden en zelfs zijn leraren kunnen heb niet meer verstaan. "Ik kan een klein beetje Engels spreken en verstaan", gaat zijn moeder verder. "Maar ik heb nu een tolk nodig om met hem te kunnen spreken."

"Dimitreij heeft alle Harry Potter boeken in het Engels aan zijn vrienden voorgelezen", aldus zijn moeder. Professor Tatjana Paunovic, een expert in de Engelse taal aan de universiteit van Nis, is minstens zo verbaasd.
"Het is echt fascinerend", aldus professor Paunovic. "We hebben een uur Engels met hem gesproken en hij beheerst de taal beter dan ieder van ons. Het is alsof het zijn moederstaal is. "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten